Vanaf de heuvel / From the hill

Vanuit een huisje op de berg typ ik deze blog. Het ziekenhuis lijkt heel ver weg, niet in het minst omdat de temperaturen hier tropisch zijn (en de nachtelijke regenbuien ook). ’s Morgens loopt er een eekhoorntje over het terras.

Voor vertrek probeerde ik de oncoloog nog via mail uit te leggen wat er in mijn dossier niet klopte. Zij begreep niet over welk tabblad het ging en ik kon het onvoldoende duidelijk maken. Afgesproken is om het na de vakantie live door te spreken. Een goed plan, dat rust geeft.

Rust is hier sowieso. Axel slaapt lang en wij ook.

Gisteren hebben we de hele middag buiten gezwommen. We trokken Axel op een vlot rond het zwembad. Hij riep steeds ‘ik ben een boot!’.

Mijn spierpijn is over sinds we hier zijn.

~

I type this blog in a little house on the hill. The hospital seems very far away, not in the least because the temperatures are tropical (and so is the rain during the night). A squirrel crosses the terrace every morning.

Before we left I tried to explain the oncologist by e-mail what is not correct in my file. She did not understand what page I meant and I failed to make it clear. We agreed to talk about it face to face after the holidays. A good plan, that gives rest.

There is a lot of rest here anyway. Axel sleeps out late and so do we.

We went swimming outside all afternoon. We pulled Axel around the swimming pool on a raft. He kept on calling ‘I am a boat!’

The pain in my muscles has disappeared since we arrived.

6 gedachten over “Vanaf de heuvel / From the hill

  1. Ook ik ben een stille meelezer (al heel lang) van je mooie, leerzame blog, ik ben erg blij voor je dat het nu zo goed gaat…..heel soms zijn er van die momenten dat het heel even allemaal klopt hè… Geniet van je fijne vakantie met je gezin!

  2. Je bent dus aan het genieten van jullie vakantie. Even alles achter je kunnen laten, ook het dossier. Nu maar veel leuke dingen doen samen. Bootje spelen, Axel bedenkt het allemaal wel. Een boot te zijn is immers ook zo leuk!

  3. @elsfiederels, dank je wel voor je reactie! Leuk dat je meeleest en dat al zo lang. Ik hoop nog heel lang 🙂

    @Annie, er zijn foto’s maar de wifi is erg traag dus ik moet nog even kijken wanneer ik iets kan plaatsen.

    @Ellen, Axel is door het dolle heen, al slaapt hij wel veel langer dan normaal. Wij komen helemaal tot rust.

Geef een reactie

