Tuinman / Gardener

Vanwege het mooie weer hebben Axel en ik vandaag veel gefietst. Bijna net zoveel als afgelopen zondag. We gingen een nieuw fietspad uitproberen, dat onder de spoorlijn door zigzagt. In spoortunneltjes roept Axel altijd hard om de echo te horen.

IMGP5098 resizedToen we weer thuis waren heeft Axel heel lief op het terras gespeeld. Hij wilde het klimop afknippen, dat over het muurtje groeit. Eerst gaf ik hem zijn kinderschaar. Superveilig ding, maar je kunt er niet mee knippen… Daarna heeft hij met een echte schaar geknipt.

Hij werkte erg geordend. Op zijn knieën zat hij op een trapje, knipte af waar hij bij kon en verplaatste het trapje dan een stuk naar links. Dat herhaalde zich keer op keer, totdat hij al het klimop had weggeknipt.

Daarna wilde hij water voor de planten halen in een grote gieter. Die gieter vond ik te groot voor hem om mee te lopen.. Axel haalde daarom binnen water met zijn minigietertje en goot dat buiten over in de grote gieter. Hij liep wel twintig keer heen en weer, net zolang totdat hij triomfantelijk de bloemen water gaf uit de grote zware gieter.

~

The weather was beautiful and Axel and I cycled a lot today. Almost as much as we did last Sunday. We tried out a new bicycle road, which passes under the railroad track several times. Axel always cries out loud in these tunnels to hear the echo.

When we got back home Axel played at the terrace very nicely. He wanted to cut the ivy, which grows over the little wall. I gave him his children’s scissors. Very safe stuff, you can’t cut anything with those… Later he cut with real scissors.

He carefully organised his work. He sat on his knees on a small staircase, cut the ivy he could reach and moved the staircase a bit to the left. He repeated this several times until he had cut all the ivy.

Axel wanted to use the big watering can to get water for the plants. I found the can too big for him to walk with. He then collected the water (inside the house) with his small watering can and poured it into the big one. He walked in and out, more than twenty times, until he triumphantly watered the flowers with the big heavy watering can.

7 gedachten over “Tuinman / Gardener

  1. Heerlijk hé, om eindelijk buiten te zijn en zo’n actieve en goede hulp te hebben voor je tuintje :)))))))
    roepen in een tunneltje voor de echo vind ik eigenlijk nog steeds wel leuk 😉

  2. Wat zul jij genoten hebben van je grote tuinman – zoon. Knap hoor dat hij zo doelbewust een zelfopgelegde taak tot een goed einde weet te brengen. En ja, die grote gieter, die praat jij hem zomaar niet uit zijn hoofd praten. Slimme samenwerking van jullie! 😉

  3. Ik vind het telkens zo leuk te lezen hoe je geniet van je kleine man! Ik volg je al een tijdje maar heb nog niet eerder gereageerd, vind je verhaal ongelooflijk, en je energie en doorzetting nog wonderbaarlijker! Jij verslaat alle statistieken, en bewijst dat er nog een leven na kanker is, weliswaar met hobbels, maar dat er nog zoveel moois kan zijn. Ik kijk naar je op!

    1. Dank je wel, S. Fijn dat je reageert. Ik schreef oorspronkelijk voor familie, vrienden en collega’s en het is heel bijzonder voor me om te merken dat er ook andere lezers van Vederzwaar zijn.
      Zeker toen Axel een baby was en ik me zieker voelde, gaf het me veel houvast om gedetailleerd op te schrijven wat hij deed. Hoe hij een speelgoedje pakte, hoe hij probeerde te rollen. Dat soort dingen opschrijven vond ik zinvol voor hem en voor mij. Ik hoop dat Axel het later leuk zal vinden om dit terug te lezen.

Geef een reactie

