Weer samen op de foto / Pictured together again

Foto´s laten maken is lang moeilijk voor me geweest vanwege mijn uitgezaaide borstkanker.

Net na Axels geboorte was het nog niet duidelijk hoeveel behandelmogelijkheden ik zou hebben. De artsen zeiden dat hormoontherapie  niet zou kunnen omdat ik leveruitzaaiingen heb. Ik dacht dat ik er juist goed op zou reageren, omdat ik tijdens mijn zwangerschap zo hard achteruitging. En toen was mijn hormoonniveau hoog.

Bij iedere foto had ik het idee ´zo zal Axel mij later kennen´. Ik had het vooral bij deze foto . Na verloop van tijd werd het gelukkig minder. De behandelingen sloegen aan. Ik doe het goed op hormoontherapie. Ik werd fitter en kon weer verder in de toekomst kijken.

Voor deze fotosessie was ik nog wel gespannen. Maar voor de foto´s van Miriam eigenlijk helemaal niet. Scroll naar beneden voor het resultaat!

~

Being photographed has been hard for me for quite some time, because of my breast cancer mets.

Right after Axel’s birth it was unclear how many treatment options I would have. The doctors told me they wouldn’t prescribe hormonal therapy because I have liver mets. I expected good response of this (anti-)hormonal treatment, because my condition had worsened so fast while I was pregnant and my hormonal level was high.

Each picture made me think ‘this is how Axel will remember me’. I had it with this picture most of all.

It got better over time. The treatment was successful. I got more energetic and could look towards the future.

I was still tense for this photoshoot. But I was not nervous for Miriam’s recent shooting. The result is below.

DSC05299-2 fotoshoot

13 gedachten over “Weer samen op de foto / Pictured together again

  1. Wat een intieme, gezellige, hartverwarmende foto. Ontroerend ook als je het hele er achterliggende verhaal kent. Dat jullie met elkaar nog maar veel mooie foto’s mogen maken. En ons er van mee laten genieten.Overigens vind ik alle andere foto’s waar je naar doorlinkt ook heel mooi.

    Fijne zondag voor jullie.

Geef een reactie

