Welke kant op / Which way to go

Axel noemt het kinderdagverblijf tegenwoordig ´zijn werk´.

´Mijn werk is dichtbij jouw werk´, hoorde ik hem zeggen terwijl hij achterop zat. ´Papa´s werk niet´.

qwe 130417Als Axel veel automerken opnoemt is hij in een goed humeur. Hij zag onderweg een paar Volvo´s en een Mini met een wit dak. Mini’s vindt hij nog steeds heel mooi.

Na het werk stelde ik hem voor nog even te gaan fietsen. ´Ik wil op mijn eigen fiets´, zei hij. Hij maakte er een hele show van en stopte onderweg nog even bij een paaltje. ´Ik ga kijken welke kant ik op moet´, zei hij.

Alsof hij de weg naar de speeltuin niet weet.

~

Axel started to call the childcare centre ‘his work’.

‘My work is close to your work’, I heard him say while we were cycling. ‘Daddy’s work is not close’.

When Axel mentions a lot of car brands, he is in a good mood. He saw a few Volvoes and a Mini with a white roof. He still loves Minis.

After work I suggested I would cycle a bit further on. ‘I want to cycle on my own bike’, he said. He made a whole show out of it and stopped on the way. ‘I will check which way I should go’, he said.

As if he wouldn’t know his way to the playground.

5 gedachten over “Welke kant op / Which way to go

  1. Ik zit hier met een big smile. Mijn dag is weer goed. Geweldig leuk dat axel het kinderdagverblijf ZIJN werk noemt. Wat zul jij vannbinnen gelachen hebben want openlijk moet je serieus blijven natuurlijk. Ook als hij afstapt om te kijken welke kant hij op moet. Hij steelt voor mij ook hier de show en krijgt applaus van mij!

Geef een reactie

