Helft / Halve

Mijn bloeduitslagen van vanmorgen waren goed: de nierfunctie is weer OK. Ook mijn urine is onderzocht en daar is geen eiwit in gevonden. Ik mag nu herstarten met Afinitor, maar dan met een halve dosering (5mg). Volgende week maandag moet ik weer bloedprikken.

Behalve de snelle daling van de (licht verhoogde) leverwaarden tijdens Afinitor met Aromasin is ook mijn tumormarker fors gedaald: van 194 naar 145 in drie weken.

Wat ik precies gehad heb, is onduidelijk. Zelf denk ik eerder aan iets acuuts, omdat ik ruim een week zo extreem moe ben geweest, terwijl ik daarna weer fitter werd.

Gelukkig zijn mijn nieren niet beschadigd en kan ik voorzichtig weer beginnen met een medicijn dat toch wel erg goed op mijn uitzaaiingen inwerkt.

~

This morning’s blood results were fine: my kidney function has been restored. No proteins were found in my urine either, so I may restart Afinitor, but have to take half (5mg) of the normal 10 mg dose. I will need to have my blood checked again on Monday.

Besides the fast decrease of my (slightly elevated) liver values while on Afinitor and Aromasin my tumour marker decreased a lot, too: down from 194 to 145 in three weeks’ therapy.

It remains unclear what I suffered from. I would rather expect something acute, since I have been so extremely tired for over a week, but got more energetic later on.

Fortunately my kidneys have not been damaged. I am glad to re-start medication which works well against my mets.

15 gedachten over “Helft / Halve

  1. Gefeliciteerd! Dit is vast een opluchting voor je. Ik zal duimen dat die halve dosering alleen maar doet wat-ie moet doen.

  2. Wat fijn!!! gefeliciteerd en die markers zo gedaald, PRACHTIG..Succes met de halve dosering. Ben echt heel opgelucht, gun je nog zoveel jaren erbij. Enne, een gek gezicht van Axel moet toch ook kunnen op je weblog.;-)

  3. Geweldig goed nieuws Diana. Hier word ik nou zo blij van. En heel fijn dat je met gereduceerde dosis afinitor nog eens aan de gang kan. Reductie van ( bij mij wel chemo) kuren hielpen mij altijd enorm, terwijl de werking toch effectief bleef. Dat wens ik jou ook toe! Mooie daling ook van de markers. Begin je vandaag al meteen met de 5 mg. Te slikken!

    1. @Annie, ik begin morgenochtend met de halve dosering. Aromasin neem ik ’s morgens na het ontbijt (moet tijdens of vlak na de maaltijd) en Afinitor moet consequent met of zonder eten. Voor mij is het daarom het makkelijkste om beide tabletten samen na het ontbijt te nemen. Ik ga vanmiddag nog even heen en weer naar het ziekenhuis, omdat ik Afinitor in de ziekenhuisapotheek moet halen.

  4. Lieve Diana,
    Wat een geweldig goed nieuws!
    De markers verder omlaag en je nieren weer op orde.
    Heel veel succes met de halve dosering afinitor.
    Echt helemaal blij!
    Fijne avond 🙂
    Ellen

  5. Wat is het toch steeds weer een zoektocht en wat goed dat je er zelf steeds zo alert op bent. Fijn dat je weer opnieuw mag starten. Succes! Veel liefs uit Breda

  6. Super nieuws!! Ben heel blij voor jou!
    Hopelijk zet de dalende trend zich verder onder de ‘halve’ dosis.
    Ik blijf duimen!!

  7. Ik kan niet anders dan ok zeggen dat het prachtig nieuws is en dat ik zo blij ben voor jou dat de behandeling kan worden verdergezet.
    En ook ik blijf duimen en wens je het aller-allerbeste!

Geef een reactie

