Wat nu? / What’s next?

Zonder Afinitor voel ik me niet heel anders dan met Afinitor. De schok van het plotseling moeten stoppen was wel groot. Ik slik nu alleen Aromasin.

Van al mijn medicijnen heb ik weinig bijwerkingen gehad. En zeker geen gevaarlijke. Het is moeilijk voorstelbaar voor me dat Afinitor aan de ene kant mijn lever geweldig verbetert en en aan de andere kant een gevaar voor mijn nieren zou zijn.

Als ik kijk naar hoe ik me de afgelopen weken heb gevoeld, waren de eerste dagen na de start van de nieuwe therapie nog prima. Vanaf dag vijf werd ik erg moe en dat duurde ruim een week. Al voor Pasen ging het beter en ik ging deze week heel fit bij de oncoloog op controle. Met lippenstift in de kleur van mijn sjaal, dat ook nog.

Toen ik tegenover haar zat, waren de bloeduitslagen nog niet bekend. Foutje van het lab. Maar ook op haar kwam ik volgens mij niet over als iemand die heftig ziek is. Ik vertelde dat ik minder uren was gaan werken, maar me eigenlijk al een week weer fit voelde. We hadden een heel actief Paasweekend gehad.

Wat ik me vooral afvraag is of die verhoogde creatinine een oplopende waarde is, of dat ik een acuut nierprobleem heb gehad in de week dat ik me zo moe voelde. En dat de creatinine dus alweer aan het dalen was.

Maandag moet ik weer bloedprikken en de uitslag krijg ik telefonisch in de loop van de dag.

~

Without Afinitor I do not feel much difference than ‘with Afinitor’. But the shock of suddenly stopping therapy was big. I continued Aromasin.

I had few side effects of all my medication. And I certainly did not have any dangerous effects. It is hard to imagine that Afinitor would improve my liver tremendously, while at the same time endangering my kidneys.

If I look back on how I felt in the past few weeks, the first few days of my new therapy were fine. I got very tired as from day five and this lasten over a week. Already before Easter things improved and I felt energetic when I went to see the oncologist. My lipstick matched my shawl.

When I had taken a seat in her office, the blood results were not yet ready. Lab’s mistake. I do not think I looked like someone who is heavily ill. I told her I had decreased my working hours, but I had felt fine for a week. We had had quite an active Easter weekend.

I mainly wonder if the elevated creatinine is an increasing value, or that I had an acute kidney problem in the week when I felt so tired (so if creatinine was decreasing and on its way down).

I will have my blood checked again on Monday and get the result over the phone in the course of the day.

5 gedachten over “Wat nu? / What’s next?

  1. Jeetje ik had je vorige bericht gemist.
    Ik schrik me rot hoe moet dat voor jou wel nietzijn.

    Ik heb geen idee of dat zou kunnen. Je kan het bij de oncoloog toch voor leggen? In haar heb je wel vertrouwen toch?

    Bel je komende week wel even kunnen we bijwerkingen van de Aromasin uitwisselen.

    Wel goed nieuws van die lever waarden trouwens!

    1. Blokje, de oncoloog zegt dat de verstoring van de nieren theoretisch van iets anders kan komen, maar ze is bang dat het wel van Afinitor komt. Ik heb het per mail aan haar voorgelegd. Zelf hoop ik nog dat ik een lagere dosering dan 10 mg wel kan verdragen, zeker omdat de werking zo goed is (snelle daling verhoogde leverwaarden tot ruim binnen normaal). Over Aromasin kunnen we bellen, maar daar merk ik weinig van 😉

  2. Ja, zo vervreemend he, je zo goed weer voelen en zo’n goed werkende combi- kuur en dan toch die nierproblemen. Ik hoop dat je bloed morgen verbetering laat zien. Ik verwacht het eigenlijk wel. En vooral hoop ik dat jij, als je nierwaarden weer binnen normaal zijn je met een lagere dosis afinitor nog een keer mag gaan proberen. Of heb je daar teveel schrik voor ?

    Jij bent nu geloof aan het foto shooten. Krijgen we de foto te zien! Mooi weer ook om in het zaanse erfgoed even rond te wandelen. Veel plezier.

  3. Ik ben wel heel benieuwd naar de waarden morgen. Wat is een lichaam toch complex. Iedereen reageert weer anders. Juist ook omdat je je na de 2e week zo verschrikkelijk goed voelde weer hoop en denk ik een heel eind met je mee. Maar nu eerst even morgen afwachten. Ben je wel lekker aan het genieten van de fotoshoot en samen buiten zijn?

    1. De fotoshoot was erg leuk. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Axel werkte goed mee en dat is de laatste maanden wel anders. Daarom staan hier op de site ook minder portretfoto’s van hem. Hij gaat steeds gekke gezichten trekken.
      Ik ben ook erg benieuwd naar de waardes morgen. Ik voel me heel goed en heb vanmorgen weer hardgelopen, al was het toen nog erg koud. Ik hoop dat mijn creatinine weer verlaagd is (en kalium weer op normaal niveau, ik eet me gek aan bananen en tomaten…).

Geef een reactie

