Perspectief / Perspective

Veel mensen waren verbaasd dat Faslodex ‘maar’ zeven maanden werkte bij mij. Dat vonden ze kort. De oncoloog was ook verbaasd, maar dan omdat ik ‘nog steeds’ Faslodex gebruikte toen ze terug kwam van haar verlof. Zeven maanden respons had ze niet verwacht. Toen ik startte dacht ze aan ‘een paar maanden’.

Het is een kwestie van perspectief. Zeven maanden Faslodex is Heel Goed, zeker in mijn geval waarin al zoveel oncologen hebben beweerd dat hormoontherapie sowieso niet zou werken vanwege mijn vele leveruitzaaiingen.

De eerste twee dagen met mijn nieuwe medicijnen Aromasin en Afinitor zijn goed gegaan. Wel wat hoofdpijn en ik moet ook wat vaker naar het toilet, maar vergeleken met de angstaanjagende bijsluiter van Afinitor valt het nog wel mee. Vanavond heb ik bij fitness goed kunnen trainen. Ook lijkt het alsof mijn eetlust is toegenomen. Gek genoeg is  juist ‘gebrek aan eetlust’ een bijwerking van zowel Aromasin als van Afinitor. Meer eetlust zou op een betere leverwerking kunnen wijzen, al zou dat wel heel snel zijn.

Bij Arimidex ging ik ook meer eten in de eerste twee weken. Die behandeling sloeg aan, dus de toegenomen eetlust geeft me enige hoop voor deze therapie.

~

Many people were surprised that Faslodex worked ‘only seven months’ in my case. They considered that brief. The oncologist was surprised, too, because I was ‘still’ on Faslodex when she returned from maternity leave. She had never expected a seven months’ response. When I started the therapy, she assumed ‘a couple of months’.

It is a matter of perspective. Seven months of Faslodex is Very Good, certainly in my case where so many oncologists have claimed that hormonal therapy would not work for me because I have many liver mets.

The first two days with the new medication Aromasin and Afinitor went well. I did have a slight headache and I have to go to the toilet a bit more often, but compared to Afinitor’s scary brochure I am fine. I had a good fitness training tonight. And it seems as if my appetite has grown. Strangely enough ‘loss of appetite’ is a side effect of both Aromasin and Afinitor. More appetite could imply liver improvement, though that would be very quick.

Arimidex gave me more appetite in the first two weeks. That treatment was successful, so my growing appetite gives me a bit of hope for this therapy.

8 gedachten over “Perspectief / Perspective

  1. Wat ben je toch een dappere dodo! Fijn dat het tot nu toe redelijk goed voelt! Laat t je allemaal maar goed smaken! Geeft energie voor t lopen, want eerlijk is eerlijk ik zie je toch liever mee lopen dan supporter zijn! Take care!

  2. Betere eetlust 🙂 en die was niet slecht toch. De vorige keer had je dat ook relatief snel dus ik ben echt heel benieuwd wat de uitslagen over 3 weken zullen zijn.
    En ja, ook ik zie je liever als loper, maar komt tijd komt raad 🙂
    Ik wens je alvast 3 uitstekende weken toe waarbij de bijwerkingen weg blijven en je je krachten zult voelen groeien.

  3. Wat een bewondering heb ik voor je , je moed , je levenskracht . Het kam bijna niet anders dan dat deze behandeling aanslaat . Xxx

  4. Fijn om dit allemaal te lezen. Vooral dat je vertrouwen in de werking van deze therapie hebt en verder gevoed wordt door je wat toegenomen eetlust. Eet smakelijk! Verder hoop ik voor je dat de hoofdpijn geen blijvertje zal zijn. En lekker blijven trainen voor de loop in mei. Op de een of andere manier heb ik er groot vertrouwen in dat dat gaat lukken. Jij niet tussen de toeschouwers hoeft te staan. Want ant- hormoon therapie werkt bij jou.

    ECHT WEL,

  5. Fijn dat je met deze therapie kon beginnen en nu geen chemo hoeft. Hopelijk blijft het bij deze bijwerkingen en kan je de artsen wederom verrassen met een lange werkingstijd van de medicijnen!!

  6. Meer eetlust is idd. altijd een goed teken.
    Mijn eetlust is nooit slecht geweest, maar door de pijnlijke mond en slokdarm at ik minder en verloor gewicht.
    Zeer zeker dat het een mooi resultaat is als Faslodex 7 maanden werkt, vaak werkt het niet of amper een paar maand. Dus zeer zeker is dat weer extra kwantiteit en kwaliteit van leven.

    Hoop nu zo dat je huidige behandeling werkt en je ze goed blijft verdragen.
    Ik duim!!!

Geef een reactie

