Gehoord / Heard

De klachtencommissie van het ziekenhuis komt bijeen in een zaal met twee deuren. Als klager kom je door de ene deur, de artsen komen van de andere kant. Je krijgt instructie om geen handen te geven. Het is een enorme tafel.

De zitting duurde ruim een uur. Ik heb mijn brief kunnen toelichten en kon voorbeelden geven van wat er misgaat in het ziekenhuis. De oncoloog en patholoog gaven hun visie op het gebeuren.

Ik voel me gehoord.

Meer dan dat wil ik er nu niet over schrijven op dit openbare blog. De uitspraak is over zes weken.

~

De hospital’s Complaints Commission meets in a room with two doors. As complaining patient, you enter from one side. The doctors come from the opposite side. You are instructed not to shake hands. The table is enormous.

The hearing lasted over an hour. I could give further information on my letter and I could add examples on what went wrong. The oncologist and the pathologist gave their views on what has happened.

I feel heard.

This is all I can write on a public blog at the moment. The commission’s decision will come six weeks from now.

6 gedachten over “Gehoord / Heard

  1. Oh, wat fijn dat je je gehoord voelt. De uitspraak zal hopelijk ook zo voelen. Ik begrijp dat je er hier niet meer over wil zeggen.

    Nu nog enkele spannende dagen. Onzekerheid vind ik altijd slopender dan welke uitslag ook. Je krijgt hem toch woensdag ? Ik denk aan je en hoop met jou het het beste?

  2. Dit heb je nu gelukkig achter de rug en je andere uitslag is inderdaad belangrijker,maar denk dat de hoorzitting ook onrust gaf in je hoofd.

  3. De klachtbrief, de spreektekst voor de hoorzitting en het hele denkproces erom heen waren inderdaad inspannend, maar ik ben heel blij dat ik het heb gedaan. Het is erg als er fouten worden gemaakt, maar nog erger als niemand er iets van zegt en iedereen maar doorgaat met elkaar de hand boven het hoofd houden.

    De uitslag van CT-scan en bloed krijg ik inderdaad woensdag en niet dinsdag.

Plaats een reactie