Geen Spa / No mineral water

20130305 resizedNee, ik dronk geen Spa op een terras op deze zonnige lentedag.

In de fles zit contrastvloeistof voor de CT-scan. De beker krijg ik er altijd gratis bij omdat ik tijdens de ‘drinktijd’ altijd naar oncologie loop om bloed te prikken. De fles moet in een uur leeg.

De scan ging goed. Nu is het afwachten op de uitslag, die ik van mijn eigen oncoloog krijg zodra ze terug is van verlof.

De verpleegkundige, die mijn bloed prikte, vond dat ik er goed uitzag. Twee collega’s zeiden dat ook al vandaag. En Axels juf ook.

Toch zegt dat lang niet alles. Volgende week weet ik of Faslodex nog genoeg voor me doet.

~

No, I did not drink any mineral water on a terrace on this sunny day in spring.

The bottle was full of contrast agent for my CT scan. I always get the cup for free because I use my ‘drink time’ for a walk to the oncology ward for my blood check. I have to finish the bottle in an hour.

The scan went well. Now I have to wait for the result, which my own oncologist will give me as soon as she returns from leave.

The nurse, who checked my blood, said I looked good. Two colleagues said the same thing today. And so did Axel’s childcare worker.

But this does not say everything. Next week I will know if Faslodex still works enough for me.

8 gedachten over “Geen Spa / No mineral water

  1. Nee, dat is geen spa wat jij moet drinken voor de ctscan. En ook geen leuk lente uitje. Heb je toch nog op een andere manier wat van het mooie lenteweer kunnen genieten?

    Ik krijg voor de buik ct scan volgens mij altijd een ander contrastmiddel te drinken dan jij. Moet altijd twee uur van te voren al beginnen met om te twintig minuten een beker . Afgelopen keer heette het bariumpap.

    Tot de uitslag nu maar weer gewoon doorleven op jouw krachtige, goede en goed uitziende conditie. Die zegt inderdaad niet alles, maar voor je kwaliteit van leven wel heel veel . Wel weer akelig spannend he. Ik duim voor zo gunstig mogelijke uitslag!

    1. Mijn contrastmiddel ziet er altijd WIT uit. Ik zie dat het jouwe doorschijnend is, op spawater lijkt. Op radiologie in het elisabethziekenhuis in tilburg , als ik daar voor mijn gammaknife MRI controle ben , zie ik wel steeds mensen die die doorschijnende contrastvloeistof aan het drinken zijn. Ik heb het in het JBZ nog nooit gezien!

  2. Ha Diane, ik zou het niet herkend hebben als contrastvloeistof! Ik krijg dat van mij altijd ingespoten, maar dat is natuurlijk omdat bij mij naar andere plekken wordt gekeken dan bij jou.
    Ik wens je een fijn weekend en ik hoop dat je een goede uitslag krijgt volgende week!

    1. Ha lekker, ik heb je naam verkeerd getypt. 🙂 Excuses. Maar ik kan mijn reactie volgens mij niet aanpassen. Dat krijg je als je op enter drukt zonder eerst je zinnen even na te lezen!

  3. In de winter (als ik het koud heb 😉 ) heb ik meer moeite met die liter ‘water’. Ik denk aan je meis. Ik hoop dat de Faslodex alles nog lang in evenwicht houdt!. Knuffel van mij!

  4. @NoraL, ik denk dat jij contrastmiddel voor de botten krijgt. Jouw organen worden toch niet gescand? Dit is echt iets wat je krijgt bij een buikscan.

    Opvallend hoe het in alle ziekenhuizen anders is.

    @Diana, ik ben inmiddels gewend aan het drinken. Ik drink niet met kleine slokjes, maar iedere tien minuten een beker. Er gaan ruim vijf bekers uit een fles.

Geef een reactie

