Gegoogled / Googled

Eergisteren had ik een oude vriendin gegoogled. Ik was nieuwsgierig naar wat ze nu doet. Een dag later mailde ze met de vraag of ik de Diana was die ze dacht.

Ik voelde me betrapt. Je kunt niet meer vrijblijvend googlen.

We kennen elkaar van een bruiloft van een jaar of acht geleden. Ze was een vriendin van de bruid. Ik kende de bruidegom uit mijn studententijd. Bij het diner zaten we aan weerszijden van de ongetrouwde broer van de bruidegom. Dat werd niks.

Daarna hielden we contact. Ik ben nog een weekend naar Zwitserland geweest, waar ze toen woonde. In Lausanne heb ik zilveren oorbellen gekocht met een rood steentje, die ik veel heb gedragen. We zijn naar een feestje bij vrienden van haar geweest en toen we teruggingen was het heel koud.

Zij is ook hier geweest, maar uit mijn herinnering wordt niet duidelijk of dat in mijn vorige huis was of in ons huidige huis. Misschien is het al wel meer dan acht jaar geleden, ik weet het niet meer.

Ik mailde terug dat ik dezelfde Diana ben en vroeg hoe het was.

Haar antwoord kwam als een mokerslag. Haar mail had niks met Google te maken.

Ze heeft kort geleden gehoord dat ze ook borstkanker heeft.

~

I googled an old friend the day before yesterday. I was curious what she would be doing now. Within a day she e-mailed if I was the Diana she thought I was.

I felt caught. You can no longer freely google.

We met at a wedding about eight years ago. She was friends with the bride. I knew the groom from my student days. At dinner we were seated on both sides of the groom’s unmarried brother. That led nowhere.

We kept in touch. One weekend I went to Switzerland, where she lived at the time. I bought silver earrings with a small red stone in Lausanne and wore them a lot. We went to a party at friends’ of hers. It was very cold on the way home.

She has been here, too, but my memory does not specify if it was in my former apartment or in our current flat. It maybe over eight years ago, I don’t remember.

I replied that yes, I am the same Diana, and asked how she was doing.

Her answer hit me very hard. Her mail had nothing to do with Google.

She recently heard that she has breast cancer, too.

6 gedachten over “Gegoogled / Googled

  1. Dag Diana, ik ken deze dame niet maar telkens ik weer over iemand hoor of lees die borstkanker heeft komen m’n haren recht… Wens jouw vriendin veel sterkt bij de behandelingen! Een dikke steunknuffel voor jou èn voor haar!
    Liefs

  2. Zo raar, als je zelf zo doordrenkt van borstkanker leeft, lijkt het bijna onmogelijk dat je vrienden het ook krijgen.
    Het lijkt me heel moeilijk als van zo’n onverwachte kant ook daar weer borstkanker bij je binnen komt.
    Misschien kunnen jullie wat voor elkaar betekenen? Weet ze al dat jij uitzaaiingen hebt?

  3. Tjonge jonge hier voldoet het woord toeval niet.
    Ze komt in ieder geval wel bij de juiste terecht met haar vragen.
    Woon je al weer 8 jaar in deze woning? Ik kan me nog zo goed herinneren dat je verhuisde.

  4. Nee, naar zo’n bericht van haar was je niet op zoek natuurlijk. En ik denk nu ook, geen toeval dat je googlede. Intuitie dat ze iets belangrijks met je wilde delen. Maar wat schokkend om dan dit bericht in je box te krijgen. Ik denk dat jullie nu wel veel, heel veel uit te wisselen hebben. Let je daarbij wel goed op je grenzen? Voor jou is het nu naar het einde van jan, wanneer je weer controle hebt ook allemaal weer zo spannend. Slaap je nog? Hope so. In gedachten ben ik bij je!

  5. Het was inderdaad een schok. Voor mij dat ze ook borstkanker heeft, voor haar dat ik uitzaaiingen heb. Ze wordt waarschijnlijk volgende week geopereerd. Het nieuws is vers. We hebben afgesproken om contact te houden.

Geef een reactie

