Gelukkig Nieuwjaar / Happy New Year

2013Van rennen in het oude jaar is het niet meer gekomen, maar vanmorgen heb ik dat ingehaald. In hardloopkleding wandelde ik in de stromende regen naar het park. Een echtpaar dat de hond uitliet zei dat ik zeker ‘goede voornemens had gemaakt’.

Door mijn opmerking tegen de prof dat ik drie kwartier non-stop kan rennen was de druk hoog. Kon ik nog wel? Zou ik niet halverwege in elkaar zakken? Voor mijn standaardrondje van 12 minuten was ik te onzeker. Ik zou daar continu op mijn horloge kijken. Bovendien was het pad erg modderig.

Ik nam een andere weg dan normaal.Ik rende een heuveltje op dat ik anders vermijd en sloeg rechtsaf een lang pad in. Inmiddels was het droog. Ineens kwam het verlangen om verder te rennen, helemaal naar het achterste deel van het park. Gerard en ik renden daar vroeger samen, voordat Axel was geboren. Uiteindelijk ben ik eerder omgekeerd omdat het pad versperd werd door een enorme plas, waar ik niet overheen kon springen.

Ik heb ruim vijftig minuten aaneengesloten gerend, dus ik was dik tevreden. Ik kan het nog.

~

I did not manage to run in the old year anymore, but I caught up this morning. Dressed in running clothes I walked to the park in the pouring rain. A couple with a dog said that I ‘probably had New Year’s resolutions’.

Pressure was high because I had told the professor I could run non-stop for 45 minutes. Could I still do it? Wouldn’t I collapse when I was half-way? I felt too insecure for my 12 minute round. I would be focussed on my watch for the whole run. Besides, that path was muddy.

I took another path than I normally do. I ran uphill, something I normally avoid, and turned right into a long lane. It had stopped raining. I suddenly wished to run much further, down to the end of the park. Gerard and I used to run there together, before Axel was born. In the end I went back a bit before because an enormous puddle blocked my way. I could not jump over it.

I ran for over fifty minutes, so I was very satisfied. I can still do it.

7 gedachten over “Gelukkig Nieuwjaar / Happy New Year

  1. Tuurlijk kan je het.
    Twijfelde ik helemaal niet aan.

    Maar de bevestiging is vast lekker 🙂

    Een goed begin van een Gezond, Liefdevol en Sportief 2013 !

  2. Gelukkig nieuwjaar en natuurlijk kon je het. Je kunt het Diana, dus vooral lekker door blijven rennen! en bouwen aan een prachtige conditie die je zal helpen dalen te doorlopen en gewoon weer naar de top te gaan.
    X
    Ellen k

  3. Wow, zooooooo lang gerend! Ongelooflijk na zo’n pauze. Wat zul je blij zijn dat het lukte!

    Doe ik je echt niet na. Mijn conditie zakt meteen in als ik even, zoals nu door de verkoudheid, niet fitness.

    Je nieuwe jaar is goed begonnen. Beloofd wat voor je toekomst. Dat er nog veel rondjes mogen volgen. Rennend alleen of wandelend samen met Axel ( en Gerard ) .

Geef een reactie

