Na twee dagen / After two days

Twee dagen na de operatie is een wereld van verschil. Waar ik gisteren nog last had van een opgeblazen buik en pijnlijke schouders, ging het vandaag merkbaar beter. Mijn buik is rustiger en de schouders minder gespannen.

Even buiten lopen / Walking outside

Vanmorgen heb ik alle pleisters van mijn lijf gepeuterd: vier van de buik (van de operatie) en twee van mijn billen (van de Faslodex-hormoontherapie). Daarna ben ik lekker gaan douchen en kon ik ook mijn haar weer wassen. Ik heb de vaatwasser uitgeruimd (oh wat ben ik daar toch blij mee!) en heb in heel rustig tempo een was opgehangen. Zo achter elkaar klinkt het als veel, maar dit waren eigenlijk wel alle activiteiten voor vandaag. De rest van de dag lig ik op de bank tijdschriften te lezen.

Axel blijft nog tot morgen bij mijn ouders logeren en Gerard is maandag ook nog vrij. Gerard heeft alle boodschappen gedaan, voorziet me steeds van drinken en heeft heerlijk gekookt.

Prachtig zonnig weer en vreselijke stortbuien wisselden elkaar af. We zijn in de middag nog even buiten geweest. Wandelen ging goed, beter dan ik had verwacht. Omdat ik maar een paar kleine littekentjes op mijn buik heb, hoef ik niet krom te lopen. Rechtop aan tafel zitten om te eten vind ik wel nog erg vermoeiend. Al met al is het toch veel bankhangen.

~

Two days post-surgery is a huge difference. Yesterday brought me a tense belly and painful shoulders, but today things went remarkably better. My belly is more at ease, the shoulders less tense.

In the morning I peeled off all plasters from my body: four from the belly (left-over from surgery) and two off my buttocks (because of Faslodex injections). Then I took a wonderful shower and washed my hair again. I emptied the dishwasher (oh I love it so much!) and very, very slowly hang out the wash. This may sound as much, but these were basically all my activities for the day. I spent the rest of the time lying on the couch, reading magazines.

Axel will stay at my parents’ until tomorrow and Gerard will have Monday off. Gerard bought all the groceries, brings me lots of drinks and cooked wonderful dinner.

Great sunny weather and terrible showers alternated today. We popped out in the afternoon. Walking was fine, better than I had expected. Because I only have some small abdominal scars, I don’t lean forward. But lunching/dining at a table is still quite tiring. All in all, lying on the couch is the best.

5 gedachten over “Na twee dagen / After two days

  1. Hoi Diana,

    Wat fijn dat het herstel voorspoedig gaat.
    De spierpijn van het gas kan nog (terug) komen zeker als je actiever wordt en het gas zich gaat verplaatsen maar het klinkt verder super goed!

    Rustig aan
    x

  2. Oh, oh, Diana. Van mij had je nooit dat ziekenhuis mogen verlaten 5 uur later!
    Sterk goed aan, en die buik duurt nog zeker 2 weken voordat die helemaal hersteld is. Rustig aan, maar dan ook echt rustig aan! Het regent toch morgen, dus lekker op de bank.

    1. @Marlies, ik ging inderdaad wel heel snel naar huis. Die stoplichtenweg naar de snelweg was een hel (je kent de weg denk ik wel) en ik had natuurlijk ook geen bord pasta moeten eten. Maar ik betwijfel of ik in het ziekenhuis beter af was geweest. Mijn kamergenote, een vrouw van 60, was continu aan de telefoon. Zelfs toen ze op de OK was (ze was na mij aan de beurt) rinkelde haar toestel aan een stuk door. Dat was zeker geen rustiger nacht geweest. En ik moest vrijdagochtend naar de apotheek en naar de huisarts voor Faslodex. Als ik ’s morgens pas ontslagen werd, zou dat heel krap worden en een hoop gestress. Dit was snel, maar zeker beter dan een nacht naast die bellende mevrouw met alle ochtendstress van Faslodex erbij.

  3. We hebben de laatste dagen veel aan je gedacht. Gelukkig dat het allemaal goed gegaan is. En laat die vaatwasser voorlopig nou maar aan Gerard over…..

  4. Goed om te lezen dat je lekker aan het herstellen bent. Je nog ff lekker laten verwennen door Gerard, lijkt me een prima dagvulling voor de zondag. Groet, Tienco

Geef een reactie

