Het andere huis / The other house

Van de behandelpauze merk ik nog steeds niets. Ik blijf me goed voelen, beweeg veel en zit vol nieuwe plannen.

Verhuizen wilden we de laatste jaren niet. We huren in een hele prettige buurt. Ons huis is niet zo groot, maar het staat wel op een heel fijne plek.

En toen… stond opeens het appartement van de buren leeg. Het ging om een flat op een hogere etage, met meer woonoppervlak, meer licht, maar vooral… een kamer extra. Ook een hogere huur, dat wel, maar nog makkelijk op te brengen, ook als ons inkomen zou teruglopen.

In gedachten had ik het al ingericht. Alle ideeën voor vernieuwing van ons eigen huis paste ik toe op die woning: andere gordijnen, een groter bed voor Axel, een speelkamer (dat kon dus in die extra kamer)… Met de makelaar spraken we af om het te bekijken.

Op een warme avond deze week kwam ik laat terug uit de stad. Ik kwam een andere buurvrouw tegen. Een mevrouw met een witte hond, die met iedereen praat. Ik vroeg of ze wist waarom het huis leegstond. Ze zei dat de bewoners een straat verderop zijn gaan wonen, omdat ze zoveel last hadden van hun buren. Het ging om kooklucht, vanaf ’s morgens heel vroeg.

Ik heb haar voor de waarschuwing bedankt.

Daar verhuizen we dus niet heen.

~

I am still fine during this treatment break. I keep on feeling well, I am active and full of new ideas.

Moving is something we have not wanted during the past years. We rent and live in a nice part of town. The flat is not so big, but located in a good neighbourhood.

And then… the neighbours’ flat was empty. A higher floor, a bigger apartment, lighter and… an extra room. A higher rent, yes, but affordable, even when our income would decrease.

Psychologically, I had more or less decorated it. All the ideas for renewal of our own apartment I applied to this other flat. Different curtains, a bigger bed for Axel, a room to play (that was that extra room)… We agreed with the real estate agent for a tour.

It was a warm evening this week when I returned home late. I walked along with another neighbour. A lady with a white dog. She talks with everyone. I asked if she knew why the house was empty. She told me the neighbours had moved to the next street because their neighbours were troubling them so much. It was the smell of cooking, which bothered, as from very early morning.

I thanked her for the warning.

This move is no option anymore.

4 gedachten over “Het andere huis / The other house

  1. Oh, wat jammer zeg, wat dat was inderdaad wel een hele mooie kans geweest!
    Goed dat die buurvrouw je tipte.
    Kun je niet doorgeven dat je zoiets zoekt maar dan zonder kookluchtjes?

    1. Van dat soort huizen zijn er weinig. Een ervan wordt bewoond door het altijd-kokende gezin, twee soortgelijke woningen liggen daar aan weerskanten naast ;-). Andere huurwoningen zijn weer onhandig ingedeeld, hebben een balkon aan de schaduwkant of er is iets anders mee…

  2. Oh, wat jammer nou. Maar altijd etensluchtjes van anderen ruiken, bahbah. Wat een geluk dat je nog net op tijd die buurvrouw sprak.

    Fijn dat je behandelvrije tijd je zo goed doet dat je weer volop plannen aan het maken bent. En jij ook lekker aan het genieten bent, zoals hardlopen, vakantie, met Axel fietsen en speeltuintjes langs, enz enz.

    ik hoop dat deze reactie er geen daaaaaaaagen over doet voor ie zichtbaar is op je weblog. Volgens mij heb ik er meer geschreven dan er zichtbaar geworden zijn.

    1. Bij de helpdesk heb ik geklaagd over die vertraging bij het plaatsen van reacties. Nog niks op gehoord, helaas. Je nieuwste reactie stond er nu wel weer snel.

      Ik krijg mail als er een reactie is, dus ik zie het zelf wel, maar het duurt inderdaad vaak lang (uren, soms zelfs dagen) voordat reacties zichtbaar zijn. Ook voor nieuwe berichten geldt dat. Het gekke is dat het met periodes gaat, het bericht van gisteravond en jouw reactie daarop stonden er wel weer heel snel.

Geef een reactie

