Verrassing / Surprise

Met mijn vorige oncologe mailde ik over het artikel. We zouden nog een keer koffiexa0drinken, zodat ze Axel weer kon zien. Alleen werkte ze nog maar twee dagen als onderzoeker in mijn ziekenhuis en dat zijn net de drukste dagen op mijn werk.

Ik had haar gemaild dat ik in de zomermaanden makkelijker vrij kan nemen op een van die dagen. Dan zou ik gelijk Axel het ziekenhuis laten zien, iets wat ik al langer van plan ben.

Haar antwoord was verrassend. Ze was druk met afronding in het streekziekenhuis. Het had meerdere oorzaken: meer internistenwerk en minder oncologie dan verwacht, toch wat onzekerheid op de lange termijn en tegelijkertijd een vacature in het academische ziekenhuis voor twee jaar. Kortom, vanaf maandag is ze terug.

Ik heb haar gevraagd of ze patixebnten terugneemt.

~

My previous oncologist and I were mailing about the article.xa0We were going to meetxa0for a coffee, so that she could see Axel again. But she worked in my hospital as a researcher for only two days per week. Those are the busiest days at my work.

I had mailed her that it was easier for me to take one of these days off during summer. I would show Axel the hospital, something I had been planning to do for some time.

Her answer came as a surprise. She was busy finishing the job in the general hospital. There were several reasons: more internists’ work and less oncology than expected, a bit of insecurity for the longer term and at the same time a vacancy at the academic hospital for two years. Shortly, she will be back as from Monday.

I have asked her if she takes any patients back.

2 gedachten over “Verrassing / Surprise

  1. De mails waren van vrijdag, eind van de middag. Nog geen antwoord en dat verwacht ik ook niet voordat dat ze mijn huidige oncoloog heeft gesproken.

Geef een reactie

