Richting zomer / Towards summer

Gisteren was ik even in de war over hoe lang de pauze in de behandelingen nu duurt. Naar mijn idee een week of vijf, maar Gerard dacht dat het al veel langer was. Hij had gelijk, ik ga alweer de zevende week zonder Xelodatabletten in.

Het herstel van mijn handen zet door. Niet meer rood, nog wel wat droog en strak, maar eigenlijk ben ik vergeten hoe mijn handen er normaal uit zien. Het opvallendste vind ik de nog zichtbare vaten: rode strepen op de muizen van mijn duimen. Van linksbuiten naar rechtsbovenbinnen. Last heb ik er niet van.

Mijn voeten zijn OK. Ik ben weer gestart met het hardloopschema voor beginners van runinfo.nl. Ik train alleen op zondagochtend, want ik fitness ook nog twee keer per week.

Verder merk ik niets bijzonders aan mijn lichaam. Geen plotselinge ziekteverschijnselen, alles voelt stabiel. Wel heb ik enige zorgen of ik niet toch weer uit de overgang kom, maar er zijn niet echt aanwijzingen dat dat zo is.

Nog een paar weken werken, dan controle, dan vakantie. En daarna is het zomer.

~

Yesterday I got confused about the duration of the treatment break. I thought it would be five weeks or so, while Gerard thought it was longer. He was right, I start my seventh week off Xeloda tablets.

My hands continue to recover. No longer red, but still a bit dry and tight, though I mostly forgot what my hands normally look like. The most striking are the still visible veins: red lines on the lower parts of my thumbs. They start down left (on the outside) and move to the right upper part (inside). They do not bother me.

My feet are OK. I started (again) with a running scheme for beginners (see runinfo.nl). I train only on Sunday mornings, because I still fitness twice a week.

Besides all this, I notice nothing special to my body. No sudden signs of disease, everything feels stable. I do have some concerns about possible loss of menopauzal status, but there are no clear indications that this is the case.

A few more weeks of work, then the check, then our holiday. And then it will be summer.

4 gedachten over “Richting zomer / Towards summer

  1. Ja, de tijd vliegt vooral als je je goed voelt hxe9!
    Super dat je weer met het hardlopen gestart bent, je bent een krak!!
    Ik duim dat de “pauze” heeeeel lang mag duren en dat je volop kan genieten van de zomer (al zit het weer momenteel niet mee)
    Succes met de scan!! Groetjes

  2. En waar gaan jullie heen? Ik heb net routekaarten bij de ANWB gehaald voor Polen en Slowakije 🙂
    Leuk om naar uit te kijken !

  3. @Corina, de controle is deze keer alleen bloedonderzoek. Geen scan dus, ik denk dat de oncoloog dat misschien de keer daarna weer wil.
    @Ellen, we gaan naar Limburg. Niet zo ver als jullie dus 😉

    1. Zuid limburg staat ook nog op mijn verlanglijstje. Wij gaan tegenwoordig altijd naar Mechelen. Erg mooie wandelingen te maken. Maar nu, net terug uit engeland, heb ik nog geen behoefte om al meteen weer weg te gaan. Wanneer zijn jullie er?

Geef een reactie

