Moederdag / Mother’s day

Moederdag 2012: mijn derde alweer!

Van Gerard kreeg ik een bos rozen en van Axel een knutselwerk. Modernere kunst dan Rembrandt (2010) en Mondriaan (2011). Twee knutsels eigenlijk, want er was er ook een van het oude kinderdagverblijf. Die was in voren gemaakt.

Axel heeft het de afgelopen tijd niet meer over de oude creche gehad. We zijn er niet meer langsgereden. Een keer wees hij op een nummerbord de K van Karin aan, maar daar bleef het bij.

Op de knutsel staat een foto van Axel met op de achtergrond een klein meisje.

Opeens was daar toch de herinnering.
Axel zei heel duidelijk: ‘Ik wil met Anna spelen!’
Over Anna had ik wel eens gehoord. Axels favoriete spelletje was ‘Anna oppakken’. En daar was kleine Anna niet van gediend.

‘Anna is thuis’, zei ik. ‘Morgen ga je met andere kindjes spelen.’
En ik noemde een paar namen van de nieuwe kindjes.
Toen was het goed.

Het wordt Axel steeds duidelijker dat er meer is dan nu.

Mother’s Day 2012: my third one already.

I got a bunch of roses from Gerard and Axels tinkering art. Rather modern, compared to Rembrandt (2010) and Mondriaan (2011). Two pieces of art actually, since one came along with the previous child care centre. It had been made early this year.

Axel did not talk about the former centre lately. We did not drive by. Once he pointed at K for Karin at a license plate and that was it.

The tinkerwork shows Axel’s picture with a little girl in the background.

The memory came all of a sudden.
Axel clearly said: ‘I want to play with Anna!’
I had heard about Anna before. Axel’s favourite game was ‘lifting Anna’. And little Anna did not like it.

‘Anna is at home’, I said. ‘You will play with other kids tomorrow.’
And I mentioned a few names of the new children.
All was fine.

Axel realises more and more that there is not just now.

5 gedachten over “Moederdag / Mother’s day

  1. Och och, ik word altijd, nog stxe9xe9ds, helemaal emotioneel als ik moederdaggedichtjes lees. Ook nu weer.
    Wat is het toch een heerlijk moment om je moederdagcadeautje te krijgen.
    Even helemaal stilstaan bij je moeder zijn.
    en wat een lange zin!!!

  2. Ik weet zeker dat er ook nog een vierde Moederdag volgt. En hoogstwaarschijnlijk ook nog meer. Zeker als je het zo goed blijft doen als tot nu toe.

    Het was een heerlijk zonnige moederdag. Op een zonnige dag moet je tegenwoordig meteen naar buiten. Want het is een uitzondering aan het worden!

    Fijn dat Axel het zo naar zijn zin heeft op de nieuwe creche. Had immers anders uit kunnen pakken.

  3. Geweldig dat hij die fase nu in is gegaan. Ik had er zo op gehoopt 🙂 Dacht vorige week nog aan hem in de hoop dat hij nu de leeftijd heeft dat hij herinneringen krijgt.
    Herinneringen aan personen zijn de eerste die een kind kan onthouden. En als volwassene kan je terug naar herinneringen van toen je deze fase in ging (meestal met ongeveer 2,5).
    Zo fijn om te lezen dat hij dat nu heeft.

    Ben een beetje in een emotioneel flexibele bui maar ik ben er echt heel blij mee.
    Er staat hier trouwens nog een pakje in intertoys papier. Misschien hebben jullie een keer tijd om het te ontvangen?

    Dikke knuffel
    Fion

  4. Hai Fion, Axel is nu bijna zo groot dat hij jouw kraamcadeau (regenlaarsjes) aan kan ;-). We gaan gauw op vakantie, zal ik je daarna (in juli) even bellen? Dan spreken we weer wat af!

Geef een reactie

