Toegang / Access

Dat zou ik nou graag willen: toegang tot mijn eigen dossier. Niet meer bellen voor uitslagen, zeuren bij de secretaresse, vier keer mijn naam spellen en dan horen dat het bloed ‘kwijt’ is. Gewoon rustig nalezen wat ik nu per post laat opsturen. Het kwijtgeraakte bloed is trouwens deels teruggevonden. ‘Geen natrium, wel kalium’, zei de secretaresse vanmorgen. Sommige waarden waren wel onderzocht.

Toegang via internet zou ook goed zijn voor het onthouden van mijn DigiD. Die gebruik ik nu alleen eens per jaar bij de belastingaangifte.

~

That is what I would like to have: access to my own medical files (sorry, Dutch only). No more phoning for results, noxa0 more nagging to secretaries, no more need to spell my name four times, followed by the information that my blood got lost. Just reading at ease what I get sent by snail mail now. Part of my blood was found anyway. ‘No natrium, but the kalium result is there’, the secretary told me this morning. Some of the values had apparently been checked.

Online accessxa would also be good for remembering my Digital ID, which I now use on the tax form only once a year.

5 gedachten over “Toegang / Access

  1. Idd. Diana, dat zou super zijn. Heb dat ook al dikwijls gedacht.
    Ik ben zeker dat het ook voor de dokters beter zou zijn, dan hebben ze meer tijd voor hun patixebnt wanneer die op consultatie komt. De patixebnt is beter gexefnformeerd en heeft zijn/haar vragenlijstje netjes voorbereid.

    Het zou mooi zijn …

  2. Oh, ja, dit zou ik ook zo graag willen. Ik wist wel dat ze er in het radboud mee bezig waren en nu is het dus daar zover. Ik heb mijn onc.toendertijd gevraagd wanneer dat in ons , net nieuwe, ziekenhuis kwam. Gaat nog lang duren voor het hier zover is zei hij. Door verkeerde aanbesteding van het digitaliseringsproces zijn er enorme problemen hier en ook de andere ziekenhuizen die met dezelfde partner in zee zijn gegaan. Daar moet ik het dus voorlopig mee doen!

  3. I always thought id would be good to have access to our medical records, especially in this day and age… only concern is Hackers breaking in.

Geef een reactie

