Nieuwe sport / New sport

Rode Xelodahanden verhinderden me niet om een enorme hoeveelheid tosti’s klaar te maken voor drie hardlopers met aanhang, die na de finish bij ons thuis uitpuften.

Axel genoot zichtbaar van het hele hardloopevenement. Hij zat op een dranghek vrolijk te klappen voor de binnenkomende lopers.

Drie jaar geleden liep ik zelf nog de tien kilometer bij dit evenement, net niet binnen het uur. Hardlopen zit er voorlopig echt niet in met die rode voeten. Heel jammer, want hoe raar het ook klinkt, sinds de behandelingen van de uitgezaaide borstkanker zijn aangeslagen kan ik veel harder lopen dan in de jaren zonder behandeling.

Vorige week heb ik de intake voor de fitness gehad. Niet mijn favoriete sport, maar wel iets wat ik nu goed zou kunnen. Mijn conditie bleek zowaar nog ‘voldoende’. En tot mijn verbazing werd ik herkend door de fitnessinstructeur. Of ik eerder was geweest. Eh ja, maar wel een jaar of zes, zeven geleden. Ik ben geen fitnessfan. Hij werkt er al lang en gaat nu een schema voor me maken met roeien, fietsen en de crosstrainer. Ik begin woensdag.

~

Red Xeloda hands dit not hinder me to make an enormous amount of toast for three runners and their families, who relaxed at our place after the finish.

Axel clearly enjoyed the whole running event. He sat on a crush barrier, clapping for the passing runners.

Three years ago I ran the 10K in this event myself, it took me a bit more than an hour. Running is no option in the time coming, my feet are still red. Such a pity, because no matter how weird this sounds, since the successful treatment of my metastased breast cancer I can run a lot faster than in the years without treatment.

Last week I had an intake for fitness. Not my favourites sport, but something I could very well do at the moment. My condition was actually ‘sufficient’. And to my great surprise the fitness instructor recognised me. He asked if I had been there before. Well, yes, but that is at least six years ago, maybe seven. I am no fan of fitness. He has been working there for a long time and will make a schedule for me that includes rowing, cycling and the cross trainer. I will start on Wednesday.

3 gedachten over “Nieuwe sport / New sport

  1. Hongerige hardlopers met xeloda handen nog zo goed kunnen bedienen, toch een hele prestatie. Ik hoop dat Axel ook voor jou klapte!

    Vandaag ben je begonnen met fitness! Moest je veel weerstand overwinnen om er heen te gaan? Ik heb vandaag ook alle apparaten gedaan die in jouw programma komen. Ik merk hoe snel mijn conditie weer verbetert. Volgende week testen we even.

    Je zult zien hoe gauw jij met fitness op ‘ conditie boven gemiddeld ‘ zult zitten.

    1. Weerstand overwinnen hoefde niet, want ik vind sporten leuk en ben ook erg gemotiveerd om mijn spierkracht en conditie te verbeteren. Het is alleen lastig om het met werk in te passen en nu kwam ook nog die Zometa ertussen. Mijn collega heeft deze week cursus, de bezetting is laag en dan is het lastig om om half vijf weg te gaan. Uiteindelijk ben ik wel gegaan, maar heb ik ’s avonds nog een uurtje gewerkt.

      Ik heb niet het hele programma kunnen afmaken omdat ieder apparaat iets langer duurde door de uitleg (en mijn onervarenheid). Ik heb 10 min gefietst (warming-up), daarna 2×15 squads gedaan (leg press), toen een kwartier op de crosstrainer en daarna 10 minuten roeien. Vervolgens heb ik nog in een apparaat gezeten waar je armen naar elkaar brengt en gewichten optilt. Daarna moest ik eigenlijk nog buik en rug trainen, maar dat werd krap met Axel halen.

      Een van mijn trainingsdagen wordt Gerards vrije dag, dan hoef ik in ieder geval niet te haasten. De andere dag moet ik even zien.

  2. Hey Diana,
    Jammer dat je aan de zijlijn moest staan.
    Fitness, ook niet echt mijn ding, maar beter dat dan niets. Ik hoop dat je er toch wat plezier zal in vinden en je conditie op peil houden. Toch wel raar dat je sneller was gaan lopen dan in de jaren zonder behandeling. Je doet me een beetje denken aan Lance Armstrong die de Tour de France won na zijn zware kuur.

    Ik vroeg gisteren nog eens expliciet aan de dokter of er toch niets was waardoor ik mijn conditie wat kon verbeteren, maar nee, niet in mijn situatie. Gewoon doen waar ik zin in heb, niets forceren. Moeilijk te aanvaarden.
    Trouwens alles is gisteren kunnen doorgaan!
    Liefs,

Geef een reactie

