Vasthouden / Hold tight

’s Morgens vroeg ligt Axel vaak in bed te zingen.
Mama ‘ie’ po!
Dat herhaalt hij een paar keer. Al weken liep ik erover te piekeren. Welk liedje was dat toch? Ik zing best vaak met Axel, maar dit kwam me echt niet bekend voor. Ik had al een paar liedjes geprobeerd en steeds werd Axel boos. Niet het goede liedje.

Opeens hoorde ik ‘Antje’. Toen wist ik het!

Olifantje in het bos
~

Axel starts singing when he is still in bed in the early morning.
Mama ‘ee’ poh!
He repeats that several times. I have been wondering for weeks. Which song would that be? I sing with Axel quite often, but this did not sound familiar. I had tried a few songs already, but Axel got angy. Not the right song.

Then I heard ‘Antje’. And I knew!
Olifantje in het bos

Translation:
Little elephant in the forest
Don’t let loose of your mommy
Otherwise you’ll lose your way
And you will regret later
Little elephant in the forest
Don’t let loose of your mommy

9 gedachten over “Vasthouden / Hold tight

  1. Wat gezellig wakker worden met zo’ n zingende Axel. Gelukkig ontdekte je om welk liedje het ging. Zo frustrerend voor een kindje als ie niet begrepen wordt.

    By THE way, Wordt Axel vandaag 2 jaar ?

    Zo ja, van harte gefeliciteerd. En anders geldt dit voor de echte verjaar- dag.
    Maar je schrijft er vast een blog over. Dan zie je me terug!

    1. Hoi Annie, Axel is volgende week zondag jarig. Dan wordt hij inderdaad twee. Nu is hij “bijna twee”, zoals hij al weet te vertellen.

  2. 4e poging, en het ging de laatste tijd net zo lekker.
    Zo is het maar net, mama nxedet los laten!
    en wat heerlijk wakker worden met zo’n zingend zoontje in de andere kamer.

  3. Ha leuke site: ik dook er meteen op omdat iemand dat liedje had voorgezongen, maar ik het niet had onthouden. Maar daarna wist ik al niet meer hoe ik daar nou was gekomen… Internet is een en al afleiding! Nog ff wachten op de uitslag van de scan he? Succes!

    1. Het is Axels favoriete site, als hij de laptop ziet vraagt hij meteen naar de ‘ouwe’ (=mevrouwen). Ze zingen de moderne kinderliedjes, zoals ze nu op kinderdagverblijven en peuterspeelzalen worden gezongen. Axel vindt die filmpjes echt geweldig. We hebben ook een liedjesboek, daar heb ik er nog een aantal uit geleerd. Zoals ‘klein, rood autootje’ op de melodie van ‘klein, klein kleutertje’.

        1. Klein rood autootje, waar breng je ons naartoe?
          Naar oma en naar opa en naar de koetjes boe.
          En de handjes gaan van klap-klap-klap.
          De voetjes gaan van stap-stap-stap.
          Klein rood autootje, waar breng je ons naartoe?

          (En dan met andere kleuren herhalen, de kleur liefst ook aanwijzen).

    1. He’s too young to have ‘accidents’, but Axel does announce when he wants his nappy to be changed :-). In order to refresh your Dutch: this would be “mama… poop!” (followed by “bove…”, because we change his nappy boven=upstairs). He does mention dirty nappies, I think that is the first step towards potty training.

Geef een reactie

