Statistiek / Statistics

Nog niet eerder had ik zulke zere voeten als op de dag dat ik tien jaar na de diagnose borstkanker was. Dat was vandaag. Het zijn de naweeën van de vierde Xelodakuur. Vooral mijn tenen zijn rood en de grote teen van de rechtervoet het meest. Tot zover mijn geklaag.

Het is een historische dag. In de kankerstatistieken kun je verschillende niveaus bereiken.
Vijf jaar overleefd? Check. Ja!
Vijf jaar ziektevrij overleefd? Check. Ja, dat ook!
Tien jaar overleefd? Check. Ja, vandaag!
Tien jaar ziektevrij? Ehm, nee, dat helaas niet. Maar ik ben er wel beter aan toe dan twee jaar geleden met Kerst. En ik ben er nog.

Voorzichtig liep ik naar huis.

~

Never before did my feet hurt so much as on the day that I was ten years after the diagnosis. That was today. It is a side effect of the fourth round of Xeloda. Especially my toes are red, the big toe of my right foot is the worst one. This is where I will stop complaining.

It is a historical day. There are different levels in cancer statistics.
Five years survivor? Check. Yes!
Five years of disease free survival? Check. Yes, got there!
Ten years survivor? Check. Yes, today!
Ten years of disease free survivor? Well, no, unfortunately no. But I am doing better than I was at Christmas two years ago. And I am still there.

I carefully walked home.

6 gedachten over “Statistiek / Statistics

  1. Ik hoop dat de pijn in je voeten snel verdwijnt en dat je nog veel mijlpalen mag gaan bereiken. Ook namens Maarten en Vic: hele fijne feestdagen samen en nog even dan is Axel al 2 !!!!!!

  2. 10 jaar na de primaire tumordiagnose. Niet ziektevrij, maar toch weer bijna twee jaar in goede kwaliteit van leven. Het had slechter, veel slechter uit kunnen pakken, we kennen vele voorbeelden. En er komen voor jou zeker nog jaartjes bij.

    Ik was laatst ook aan het tellen. Ik volg je op de voet;-).
    Begin febr 2012 bereik ik ook de 10 jaar. Ook niet ziektevrij, maar zeker ook nog een prima kwaliteit van leven.

    Zullen we er samen een keer op proosten?
    Met de kids om ons heen.

  3. @Margriet en @Oizooo, het is nu ook tien jaar geleden dat wij elkaar virtueel leerden kennen!
    @Annie, ja laten we in het nieuwe jaar afspreken met kids.
    @Ellen, jullie ook fijne kerstdagen gewenst! Je hebt heel ander weer dan vorig jaar 🙂

  4. Congratulations!

    It is great to hear you have achieved these milestones, and many more to come!

    Oh and I think you qualify for all the complaining you want 🙂

    Ziggy

Geef een reactie

