Sinterklaasavond / Saint Nicholas’ Eve

Sinterklaas is geweest! / Saint Nicholas came by!

Van kalenders en klokken heeft Axel nog geen weet. Daarom vierden we Sinterklaasavond op zaterdagmiddag zodra hij uitgeslapen was. De stapel cadeautjes was indrukwekkend. Sinterklaas had veel apart ingepakt, want het uitpakken is deel van het feestje.

Voor Axel was er Duplo, een pannenset voor in zijn keukentje, domino en een puzzelspel. Voor papa en mama waren er nuttige cadeaus: een ovenschaal voor lasagne, vier koffiemokken, een verlengsnoer met randaarde en een reflecterend hardloophesje voor in het donker.

Het kost me nog steeds moeite om iets luxe voor mezelf aan te schaffen, zeker met de spannende uitslag van de CT-scan a.s. dinsdag in het vooruitzicht. De oncoloog is optimistisch (en ze is niet iemand die zomaar wat zegt), de verhoogde leverwaarden en de tumormerker dalen en ik voel me prima, maar toch voelt dit niet als een moment om uitgebreid te gaan shoppen. Geld uitgeven doen we wel degelijk. Ik vind het alleen lastig om te investeren in iets wat niet direct nut heeft.

Vanmorgen heb ik hardgelopen en het ging heel goed. Twee hele rondjes van 1,7 km. Voor de chemo liep ik die rondjes in 10 minuten, nu in 12. Het derde rondje heb ik na vier minuten afgebroken. Bij elkaar heb ik toch bijna een half uur gerend. Het was prachtig hardloopweer, droog en niet heel koud.

Misschien moet ik aan Sint, die pas morgenavond terug naar Spanje gaat, een nieuw hardloopjack vragen. Ik ren in mijn oude aerobicsbroek, die ik op de studentenflat al had. Ik draag tijdens het rennen een fleece jack, dat ik gekocht heb voor een reis naar Noord-Noorweg boven de poolcirkel. Onze eerste lange reis samen. Het jack is te warm om mee hard te lopen.

Een hardloopjack zou een goede aankoop zijn nu het hardlopen tijdens Xeloda mogelijk blijkt. Ik ga het Sinterklaas nog vragen!

(Gisteravond geschreven, maar door technische problemen van weblog.nl pas net kunnen plaatsen. Meer foto’s onderaan).

~

Axel hasn’t yet heard about calendars and clocks. That is why we celebrated Saint Nicholas’ Eve on Saturday afternoon as soon as he woke up. The pile of presents was impressive. Saint Nicholas had wrapped the presents separately, because unwrapping is part of the fun.

Axel got Duplo, small pans for his kitchen, domino and a puzzle game. Daddy and mommy got useful presents: a bowl for lasagna, four coffee mugs, power strips with ground and a reflection vest.

I still have difficulty in buying luxury stuff for me, especially with the upcoming CT scan result this Tuesday. The oncologist is optimistic (and she is not the type of person who makes unfounded remarks), the elevated liver values and tumor marker have decreased and I feel fine. Still it does not feel like the right moment for extensive shopping. We do spend money. I just find it hard to invest in something without direct use.

I went running this morning and it went great. Two whole rounds of more than a mile each. Before the chemoes I ran these rounds in ten minutes, right now in twelve. I stopped the third round after four minutes, but ran close to half an hour. It was great weather for running, dry and not too cold.

I could consider asking a new running jacket from the Saint, who will only go back to Spain on Monday evening. I run wearing my old aerobics pants, which I already had when living in the dormitories, and a fleece jacket, which I bought for a trip to Northern Norway, north of the pole circle. Our first long holiday together. The jacket is too warm for running.

A running jacket would be a useful purchase now that running is feasible during Xeloda.
I will ask Saint Nicholas!

Even parkeren / Parking the car

3 gedachten over “Sinterklaasavond / Saint Nicholas’ Eve

  1. Vernieuwd weblog. Even proberen of ik nu wel kan reageren.

    Wat zit Axel lekker te spelen met zijn duplo en de autootjes. Schattige foto,’s .

    1. Annie, ik zie je reactie wel staan. Zowel rechtsboven op de pagina (‘meest recente reacties’) als in het ballonnetje boven het bericht waar het aantal staat. De lay-out is wat aangepast, waardoor het reactie-aantal nu boven het bericht staat en niet meer eronder.

Geef een reactie

