Lege vaas / Empty vase

Een lege vaas zonder bloemen…

De vaas is geen mislukt Moederdagkunstwerk van Axel. Nee, het is het resultaat van een knutselmiddag annex vrijgezellenfeest voor de toenmalige vriendin (nu echtgenote) van mijn broer. Ik kan niemand anders dan mezelf de schuld geven van dit monsterlijke resultaat.

En de vaas is nog leeg ook, want ik heb het bruidsboeket niet gevangen gisteravond. Een nichtje van de bruid had wel willen vangen, maar ze stond teveel naar rechts. De vriendin die wel ving heeft al twee kinderen.

In september had mijn broer me als zijn getuige gevraagd. Op dat moment voelde ik me goed op Zoladex alleen, maar echt gestabiliseerd was ik nog niet. Ik hoopte vooral dat ik de bruiloft met mijn eigen haar zou kunnen bijwonen zonder tussendoor aan de chemo te hoeven. Dat ik met Arimidex erbij zo ver zou herstellen als nu het geval is had ik nooit durven dromen.

Axel heeft de ringen aan het bruidspaar mogen aangeven. We hadden dat uitgebreid geoefend en ook op het kinderdagverblijf hebben ze Axel getraind. Het probleem was dat hij niet graag met lege handen wegging. Hij huilde zodra het doosje van hem werd afgenomen. Het idee van Axels leidster om hem een autootje te geven in ruil voor de ringen bleek een doorslaand succes. Triomfantelijk liep hij van het bruidspaar weg met een gele DeuxChevaux.

Axel heeft nauwelijks geslapen en bleef maar lachen en rennen. Hij was extreem actief. Ook vanmorgen was hij heel vroeg op. Maar net is hij in een bord spinazie in slaap gevallen.

~

An empty vase without flowers…

This vase is no failed attempt of Axel’s to create a present for Mother’s Day. No, it is the result of a creative afternoon slash bachelor’s party for my brother’s then girl-friend (now spouse). I cannot blame anyone but myself for this monstrous result.

And the vase is empty. I did not catch the bride’s flowers yesterday evening. A cousin of the bride, who had wanted to catch, stood too far to the right side. The friend who caught the flowers already has two children.

Last September my brother asked me to be maid of honour. At that moment I felt fine on Zoladex alone, but I had not really stabilised yet. I mainly hoped that I could attend the wedding with my own hair without the need to undergo chemotherapy. I had never dared to dream that I would recover so much on Arimidex as it is the case right now.

Axel handed the wedding rings to bride and groom. We have practised that extensively and the childcare workers trained Axel, too. The problem was that he did not like it to leave with empty hands. He cried as soon as the box was taken from him. Axel’s childcare worker came up with the idea to give him a little car in exchange for the rings. This was an enormous success. Triumphantly he walked away from the bride and groom, holding a yellow DeuxChevaux.

Axel hardly slept and kept on laughing and running. He was extremely active. This morning he woke up early as well. But he just fell asleep in a plate of spinach.

7 gedachten over “Lege vaas / Empty vase

  1. Gefeliciteerd met je (nieuwe) schoonzusje. Wat heerlijk, dat het zo goed met je gaat, dat je er zonder toestanden van kon genieten. De vaas ach, jij hebt andere talenten en daar moet je je niet al te druk om maken. Wat een leuk idee, om Axel de ringen te laten geven en wat goed van die leidster om daar wat tegenover te geven. Vooral een auto doet het altijd goed.
    Fijne week

  2. Ik moet gewoon heel hard lachen. Ik zie het zxc3xb3 voor me, dat Axel met die auto trots wegloopt!
    Wat zullen jullie trotse ouders zijn geweest! Dat ie het zo goed deed.
    En wel jammer van dat gemiste boeket, ik heb best al weer zin in een leuk feestje …..

  3. Hoi Diana,

    gefeliciteerd met het huwelijk van je broer. Was een mooie dag zo te lezen.
    Ook fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je optimaal geniet van je kleine mannetje!!

    Groetjes Manon

  4. Fijn dat je hebt kunnen genieten de trouwdag van je broer en schoonzus, en wat slim om te ruilen de ringen voor een autootje,voor hem veel moier dan twee ringen.
    De vaas is heel speciaal geworden en weet je Diana uiteindelijk weet je niet wat voor kunst dit voor andere is en wordt het een geliefd stuk kunst?
    Jammer van het boeket had er toch leuk in gestaan.
    Fijne week ,liefs Monique

  5. Dit is nou echt een verhaal om van te smullen. Proficiat met je broers huwelijk. En je getuigde met een prachtige bos haar. Ik zag het op je laatste foto hier met Axel op je arm. Is ie niet wakker geworden toen je hem moest zuiveren van de spinazie?
    HAHAHA, dat kereltje toch!

  6. @Annie, ja Axel werd wel wakker (en ook boos!) toen ik de spinazie uit zijn ogen wreef. Hij heeft geslapen van gisteravond zes uur tot vanmorgen zes uur en daarna opnieuw nog een keer.

    @Monique, dit wordt echt nooit kunst hoor :-). Er waren hele mooie resultaten van de schildermiddag, dat wel.

    @Ellen, als ik xc3xa9cht had willen vangen was ik wel meer naar voren gaan staan 🙂

Geef een reactie

