Zware week / Tough week

Dat het hier zo groen is, dat was het eerste wat me opviel toen ik terug in Nederland was. Al bij een tussenlanding in een Europees land zag ik gistermiddag vanuit de lucht de knalgele koolzaadvelden. Zoveel kleur.

Voor mijn werk ben ik een week op pad geweest in een heel ander land, vol hitte en stof. Goed om te zien en mooi om mee te maken. Met bijna veertig afspraken in zes dagen had ik een druk programma. IMG-20110421-00021

Thuis was het nog veel drukker. Gerard heeft de hele week voor Axel gezorgd. Mannen onder elkaar, samen voetballen en Top Gear kijken, het leek zo mooi van tevoren. Maar Axel kreeg weer oorontsteking, kon niet naar het kinderdagverblijf, huilde veel en was hangerig en ziek.

Gerard heeft nu eindelijk weer een nacht doorgeslapen en heeft een duurloop in het park gedaan. Axel heeft nu een penicillinekuur en lijkt op te knappen. Vanmorgen was hij vrolijk en hij is alweer zoveel gegroeid in een week!

~

It is so green out here, that was the first thing that I noticed when I was back in the Netherlands. Already during a stop-over in another European country yesterday afternoon I saw brightly yellow rapeseed fields. So much colour.

IMG-20110420-00011 My job brought me to another country for a week, a totally different country full of heat and dust. Good to see and a great experience. With almost forty appointments in six days I had quite a busy programme.

Things were a lot busier at home. Gerard took care of Axel all week. He planned evenings ‘for the boys’, wanted to play soccer with Axel and watched Top Gear. It all seemed great. But Axel had another ear infection, could not go to the childcare centre, cried a lot and was generally miserable.

Gerard finally got a whole night of sleep and just got back from a long run in the park. Axel is now on penicillin and seems to get better. This morning he was happy and again he has grown so much in a week!

6 gedachten over “Zware week / Tough week

  1. Ach, oorontsteking, dat is zielig (onze jongste heeft het nu ook helaas). Maar wel gaaf dat je die dienstreis hebt kunnen maken. Je kon het kennelijk ook gewoon aan, dat zal wel prettig gevoeld hebben.

    En de lente is hier inderdaad ge-explodeerd!

  2. @Judith, ja, het was ver en echt een heel andere wereld!
    @Emmy, het zijn roerige tijden, maar ter plekke merk je daar minder van.
    @Jaco, ik ben inderdaad blij om terug te zijn, maar kijk wel terug op een heel indrukwekkende reis.
    @Nemo, je weet hoe ik getwijfeld heb. Ik ben blij dat ik toch heb kunnen gaan.

  3. Was deze reis maken ook een mijlpaal voor je, net als het weer rennen ? Lijkt me inderdaad een bijzonder indrukwekkende reis als ik achter de foto’s kijk. Vergeet je de kanker dan daar door het binnen stappen in een heel andere wereld ? Of zet die alles wat je daar doet en ziet juist in een bijzonder perspectief?

Geef een reactie

