Schaken / Chess

Axel heeft de vijandige koning alvast omgelegd.

~

Axel has already toppled the enemy king.

29012011089 resize

5 gedachten over “Schaken / Chess

  1. Ha ha ha, dat zal Tjeu leuk vinden , deze blog met foto en opmerking. Hij wil vast wel met Axel schaken! ( hij schaakt zelf en heeft de opleiding jeugd-schaaktrainer gedaan.) Noa vindt het ook geweldig, al die schaakstukken.

  2. Axel speelt ook graag met Duplo (=emmer omkeren en alle stukjes over de vloer) en met blokken (papa en/of mama bouwt een toren en Axel kiepert hem om). Het doosje schaakstukken gaf hem hetzelfde idee.

    Ik heb zelf eerst leren dammen (van opa) en pas toen ik een jaar of acht was heb ik mezelf leren schaken (uit een boek). Het lastigste aan schaken vind ik nog altijd dat stukken ‘terug’ kunnen, wat bij dammen niet mag. Maar niveau pionnendiploma kan ik Axel misschien nog wel leren. Als hij wat ouder is 🙂

  3. Ha, ha, ha, wat een mooie combinatie van de Koning (Axel) en zijn volk. de pionnen.
    Er is een spel , dat je mannetjes op een draaiend rad moet zetten. Onze zoon vond dat ook altijd fantastisch. Maar dan moet Axel wel iets ouder zijn. 🙂

Geef een reactie

