Tweede leven / Second life

Omdat ik niet graag dingen weggooi was ik al een tijdje op zoek naar een zwangere vrouw met mijn postuur, teint en haarkleur.

Een tweede zwangerschap moet ik niet willen, los van de vraag of het nog zou kunnen na in totaal tien chemokuren (vier in 2002 en zes in 2009/2010). Ik ben heel gelukkig met Axel en hoop zoveel mogelijk van hem mee te maken. Maar zwanger zal ik nooit meer worden en alle zwangerschapskleding naar de kledingcontainer brengen, dat kon ik nog niet.

Een deel ervan heb ik in New York gekocht, toen ik al moe was en erg moest hoesten, maar nog niet wist dat dat door kanker werd veroorzaakt. In New York is veel aanbod van zwangerschapskleding voor niet-blonde vrouwen.

Deze week maakte iemand in mijn omgeving haar zwangerschap bekend. Zij kan probleemloos zeegroen dragen. Ook donkergroen staat haar goed. En omdat ze mijn lengte heeft zijn de jurkjes en tunieken niet te lang.

Zo krijgt mijn kleding een tweede leven.

~

Because I don’t like throwing stuff away, it has been some time that I had been looking for a pregnant woman of my height, skin colour and hair colour.

A second pregnancy is something I should not want, apart from the question if it could be realised after a total of ten rounds of chemotherapy (four in 2002 and six in 2009/2010). I am very happy with Axel and hope to see as much of him as I can. But I will never be pregnant anymore. And bringing all pregnancy clothes to the clothes collection container is something I couldn’t do so far.

I bought part of the clothes in New York, when I was already tired and coughed a lot. I did not know yet back then that this was caused by cancer. Shops in New York offer quite a lot of pregnancy clothes for non-blonde women.

This week someone close to me announced her pregnancy. She can wear sea-like green without problem. Dark green suits her, too. And since she has my height the dresses and tunics are not too long.

This is how my clothes will have a second life.

2 gedachten over “Tweede leven / Second life

  1. Moet ik niet willen.
    Dat schrijf je heel bijzonder op…
    Goed dat je het zo doorgeeft.
    Ik heb dat destijds ook met mijn zwangerschapskleding en babyspullen gedaan.
    Maar willen deed ik het nog wil.
    Ik moest het niet willen maar ja, dromen en realiteit komen niet altijd overeen.
    Genieten van het nu, iedere therapie, alternatieve therapie die over geluk praat gaat daarover. Ik ben blij te lezen dat je het (vaak/soms) kunt!

Geef een reactie

