Kleine zeiler / Little sailor

Tot voor kort dacht ik dat babymeisjes altijd alleen maar roze kleren dragen. Totdat ze zes zijn of minstens totdat hun haar lang genoeg is om er staartjes in te maken.

Axel droeg eerst babypakjes, zachte truitjes en broekjes, veel in wit en lichtblauw. Vanaf maat 62 zijn de jongenskleertjes anders: veel meer spijkerbroekjes (wel van zachte stof) en truitjes met auto’s, vliegtuigen en bootjes.

Toen ik Axel gisteren ophaalde van het kinderdagverblijf, kwam ik bij de ingang een van de peuterprinsesjes met een koninginnenaam tegen. Luid vertelde ze aan haar moeder wat er die dag gebeurd was.

“Axel had een meisjes-T-shirt aan!”

Zo jong als ze is (drie jaar) weet dit modepopje waar ze over praat. Ze heeft bijna altijd gelakte nageltjes, zowel van haar vingertjes als van haar teentjes. Kort geleden liet ze me trots haar zilveren teenslippers zien. Die had haar moeder voor haar ‘gekoopt’.

Dit moest ik dus serieus nemen. Ik liep door naar Axels groep. De kinderen speelden buiten en Axel zat bij een van zijn juffies op de arm.

“Wat hoor ik nou?”, vroeg ik, “heb jij een meisjes-T-shirt aan?”
De juf had het me subtiel willen vertellen…

Aangeboden: leuk rood T-shirt met opdruk van “Little Sailor”, maat 68. Gratis. Herkomst onbekend (niet zelf gekocht). Geschikt voor zeilmeisjes. Slechts één keer gedragen. Foto nog niet beschikbaar want het shirt zit in de was. Er ging ook nog melk overheen.

~

Until quite recently I thought that baby girls wear pink clothes only. Until they are six or at least until their hair is long enough to make pony-tails.

Axel used to wear baby outfits, soft sweaters and trousers, many of them in white and light blue. As from size 62 clothes for boys are different: more jeans (still soft material) and sweatshirts with cars, air planes and boats.

Yesterday, when I picked up Axel from the day care centre, I bumped into one of the toddler princesses with queen’s names. In a loud voice she told her mother the highlights of the day.

“Axel wore a girls’ T-shirt!”

In spite of her young age (three years old) this little fashion victim knows what she’s talking about. Her nails are usually polished, both on her little fingers and on her little toes. She showed me her silver flip-flops a while ago. Her mother ‘buyed’ them for her.

So I had to take this seriously. I walked on to Axel’s group. The children played outside and Axel sat at the arm of one of his caretakers.

“What have I heard?”, I asked, “are you wearing a girls’ T-shirt?”
Axel’s caretaker had wanted to tell it to me in a more subtle way…

On offer: nice red T-shirt with”Little Sailor” print, size 68. Free of charge. Origin unknown (not bought by us). Suitable for sailing girls. Worn by Axel only once. Picture not yet available since the shirt is being washed. Milk got spilled over it.

6 gedachten over “Kleine zeiler / Little sailor

  1. hhahahaha.
    wat de kleine oortjes al niet oppikken he?
    en ik zei nog tegen mn collega dit ga ik heel voorzichtig brengen.
    maar tja sofia was me al voor.

    axel heeft er zelf niet mee gezeten die dag.
    hij had pret voor 10.

  2. Shirt is best leuk, Wendy :-), het hangt te drogen.

    @Karin, ja deze kleine hoort alles! Ze wijst me ook altijd de weg naar Axel als ik binnenkom (slaapkamer, box of buiten).

  3. hahaha, komt me bekend voor, zo’n verhaal. Een paar maanden geleden was ik vrij en Andre bracht Lyan naar het KDV. Toen ze thuis kwam kwam ik niet meer bij van het lachen. Ik vroeg of hij de kleren die ze droeg de hele dag gedragen had. Ja was het antwoord. Had Andre haar ’s ochtends een pyama aangedaan en heeft ze daar de hele dag in gelopen.

  4. ik vind het een heel leuk shirtje, maar ik kan me voorstellen, dat je het hem niet meer wil laten dragen.
    Hebben jullie toevallig Suri Cruise op het KDV?
    de beschrijving klopt precies *_*

Geef een reactie

