Waarom? / Why?

Het ziekenhuis belde net, afdeling chirurgie, en een vriendelijke mevrouw vroeg waarom ik morgen bij hen een afspraak heb.
Nou misschien omdat ik bij mijn ontslag een afspraakkaartje meekreeg? En daar stond de datum van morgen op.
Toen vroeg ze of het nodig is om morgen te komen.
Geen idee, ik ben geen arts. Kennelijk vonden ze het nodig om me een afspraakkaartje mee te geven.
Mevrouw vroeg of oncologie die controle niet kan doen.
‘Nou weet u, mevrouw, mijn oncoloog kan heel veel, maar ik denk niet dat zij littekens kan beoordelen van een operatie die ze niet heeft uitgevoerd…’

Ik denk dat ik nu niet meer zo spoedeisend ben. Maar ik heb me niet laten cancellen. Ik ga morgen wel. Straks zit ik zeker weer middenin de nacht op de spoedeisende hulp en dan vragen ze ‘waarom bent u niet voor controle geweest?’. Als het niet nodig is, sta ik zo weer buiten.

En dan ga ik erwtensoep eten in de kantine, want dat staat daar altijd op het menu.

~

The hospital just phoned, surgery department, and a friendly lady asked why I have an appointment with them tomorrow.
Well, maybe because they gave me a note with this appointment when I was dismissed from the hospital? It has tomorrow’s date on it.
She asked if it was necessary to come tomorrow.
I don’t know, I am not a doctor. It was apparently necessary to give me a note with the appointment.
The lady asked if the oncology department could not do the check.
‘Well, Madam, my oncologist is very capable, but I do not think that she can check scars of an operation that she did not perform….’

I guess I am no longer an emergency case. But I did not allow them to cancel my appointment. I will go tomorrow. Imagine I will be in the Emergency Room again, in the middle of the night, and they will ask ‘why didn’t you come for a check?’. If it is not necessary after all, I will be out again quite fast.

And then I will have pea soup in the canteen, since that is the regular item on the menu.

Geef een reactie

