Zuurkool en babykleertjes

Van de derde chemo heb ik tot nu toe nauwelijks last gehad. Ik ben niet misselijk of moe geweest en ben weer actiever dan ik in maanden heb kunnen zijn. Nu mijn lever weer vrijwel normaal functioneert, krijg ik ook mijn oude energieniveau weer terug.

Donderdagochtend was de thuiszorg hier. Ik had haar voorbereid dat ik moe en sloom zou zijn, want ja, het was de ochtend na de chemo. Maar eigenlijk had ik geen bij-effecten en ik ben toen maar babykleertjes gaan strijken. Een zeer tijdrovend karwei, al die ieniemini kleertjes strijken en opvouwen! Ik vouwde ze eerst ook nog te klein, waardoor de stapeltjes steeds omvielen.

Gerard was de afgelopen dagen ziek: zwaar verkouden en veel hoesten. Inmiddels gaat het gelukkig weer beter. Ik heb gisteren en eergisteren gekookt. Dat was voor het eerst in zeker twee maanden. De recepten durf ik nauwelijks hier neer te zetten, want het was een stuk eenvoudiger dan de culinaire tips die Gerard hier plaatst: een keer zuurkool en een keer pasta met spinazie.

Dat ik weer zo’n tijd zelf in de keuken zou kunnen staan had ik een paar weken geleden niet voor mogelijk gehouden.

~

Sauerkraut and baby clothes

The third chemotherapy has hardly bothered me so far. I have not been sick or tired and am more active than I have been in months. Now that my liver almost functions normally again, I regain my old energy level.

Thursday morning the cleaning assistance was here. I had prepared her that I would be tired and slow, because well, it was the morning after the chemotherapy. But actually I had no side effects, so I started ironing baby clothes. A very time-consuming task, ironing and folding all those super tiny clothes! At first, I folded them too small, which made the piles fall down.

Gerard has been ill for the past few days: a serious cold and a lot of coughing. He is getting better now. I cooked dinner yesterday and the day before. That was for the first time in at least two months. I hesitate to mention the recipes here, because it was a lot more simple than the culinary tips that Gerard blogs about: once sauerkraut and once pasta with spinach.

A few weeks ago I could not have foreseen myself standing in the kitchen for such an amount of time!

7 gedachten over “Zuurkool en babykleertjes

  1. Beste Gerard en Diana,
    Dit webadres is inmiddels ook in het momenteel berekoude Roemenie gearriveerd. Veel respekt dat jullie de ervaringen zo met anderen delen. Wij proberen hier op onze eigen wijze de positieve trend van de laatste berichten een duwtje te geven. Alle goeds toegewenst vanuit Iasi!
    Frank, Liliana en Razvan

  2. Wat fijn dat je een stuk beter bent gaan voelen. Ik hoop dat de verbetering doorzet. Wat maakt het uit hoe eenvoudig het is wat je gekookt hebt. Je doet het toch maar gewoon weer. Ik ben vaak met mijn gedachten bij je en bewonder je enorm om je positieve houding. Ik wens je veel goeds en sterkte de komende periode. Uiteraard geldt dit ook voor je partner.

    Veel liefs Paula

  3. Hi Diana,

    Ik hoorde van Flos, die ik recent op facebook ben tegengekomen, van de beroerde situatie waar je in terecht bent gekomen. Ik vind het vreselijk voor je. Ik wens je (en Gerard) alle kracht toe die je nodig hebt om je hierdoor heen te slaan. Aan deze weblog te zien laat je je gelukkig niet uit het veld slaan, en het is mooi te horen dat er een kindje op komst is.

    groetjes,
    Ed

  4. Hallo Diana en Gerard en natuurlijk de kleine Axel
    Hoe is het gegaan maandag in het ziekenhuis,en gisteren voor het eerst thuis alleen met Axel,ik heb de hele dag aan je gedacht,ook vanmorgen moest je weer naar ziekenhuis,ging het goed?
    Hoe voel je je?
    Als je eens omhoog zit met oppas voor Axel kun je me altijd bellen of ik eventueel thuis ben,ik wil graag wat doen voor jullie,dat weet je
    Hoe doet Axel het in de nachten?laat hij jullie een beetje slapen. Hoop snel van jullie te horen.LIefs Joke

  5. Goede morgen Diana, Gerard en Axel

    Het is jullie eerste weekend met ze’n drietjes,helaas kan ik geen ontbijtje op bed geven.
    Gaat het goed met de kleine Axel?
    En met jou Diana,heb je nog veel kraambezoek gehad?
    Als er veel mensen komen wil ik je nog een tip geven,doe 1x in de week s’avonds geen bezoek,en niet te veel mensen tegelijk,4 per dag is druk genoeg,zeker als Gerard werkt.
    Het zijn maar tipjes hoor??????

    IK wens jullie een heel goed weekend.

    Liefs Joke

  6. Hallo Diana

    Hoe is het vandaag gegaan?met je chemokuur????
    Ik hoop dat het goed gaat.
    Wie heeft er op Axel gepast?
    Gaat het goed met hem?
    Wanneer moet je naar het zuigelingen bureau??
    Was de gehoortest goed.
    Ik hoop snel iets te horen van jullie.
    Gerard ook de groeten

    liefs van Joke

  7. Lieve Diana

    k’Heb speciaal een paar dagen gewacht om te vragen hoe het met je gaat na de chemokuur.hoe voel je je?
    Viel het mee?Hoe gaat het verder mer jou ,papa Gerard en jullie kleine Axel.Ik ben erg benieuwd.Hier gaat alles goed ik heb nog niet gewerkt na jullie,het is heel rustig.
    Dinsdag over 2 wkn ga ik naar Kenia heb er veel zin.
    Hartelijke groeten

    Liefs Joke.

Geef een reactie

