Geen nieuws kan ook goed nieuws zijn / de tweede chemo

Het was even stil op dit weblog, maar niet omdat het slecht ging. De tweede chemo is op eenzelfde manier verlopen als de eerste. Misschien wel met nog meer motivatie, omdat de verhoogde leverwaarden na de eerste kuur al zoveel gedaald waren.

xa0

Ook deze keer ben ik niet misselijk geweest en ook nu ben ik eerder met de anti-misselijkheidsmedicijnen gestopt. Ik krijg ze mee voor vijf dagen en gebruik ze maar anderhalve dag. Behalve dat ik meer eetlust en meer energie heb, wat met de lever te maken heeft, hoef ik ook nog niet veel te hoesten en ben ik niet kortademig. Het lijkt erop dat ook het longvocht langer wegblijft.

xa0

Zondag ben ik met Gerard voor het eerst in lange tijd weer in het bos geweest. Dat is hier niet ver vandaan, maar zover durfde ik eerst niet te lopen. Bang dat ik niet meer terug kon lopen. Het was prachtig. Er lag toen al veel sneeuw, maar de paden waren goed begaanbaar. Helaas is er daarna weer sneeuw bijgevallen en op de stoepen ligt nu ijs, waardoor ik sinds zondag niet meer buiten ben geweest. En al kan ik op het balkon gaan staan of door de parkeergarage lopen, dat is toch niet helemaal mijn idee van frisse lucht!

xa0

Ik hoor nu buiten jongetjes skateboarden, dat doen ze vast niet met ijs op de stoepen, dus ik ga zo toch nog even naar buiten.

xa0

~

No news can be good news / the second chemotherapy

xa0

It was silent at this weblog, but not because things were going badly. The second round of chemotherapy passed similarly to the first one. Maybe with even more motivation, since the increased liver values had already decreased so much after the first chemotherapy.

xa0

This time I did not feel sick either and I stopped using the anti-sickness medication earlier. I get the pills for five days, but use them for only one day and a half. Apart from the fact that I experience more appetite and more energy, which are both related to the liver, I still do not cough a lot and I am not short of breath. It seems that the liquid behind the lungs slowlier returns.

xa0

Sunday, I went to the forest (= park) with Gerard for the first time since long. It is not far from here, but I was afraid to walk that far. Afraid that I couldn’t walk back anymore. It was awesome. There was quite a lot of snow, but the paths could well be walked. Unfortunately, more snow fell in the days since then and the pavements are frozen now. I have not been outside anymore since Sunday. And even though I can stand on the balcony or walk through the parking garage, that is not really my idea of fresh air!

xa0

I now hear boys skateboarding outside, I guess they don’t do that on iced pavements. So I will go outside for a short walk now.

3 gedachten over “Geen nieuws kan ook goed nieuws zijn / de tweede chemo

  1. Dear Diana and Gerard,
    listening of the good news behind the no news brings a big blow of fresh air this way! it makes us very happy to know you feel more energy, and I promiss that I will go for a walk in the cold winter hernense bos, get a big breath of cold/freeze/fresh air, and blow it to your town dedicated to YOU!
    veel liefs,
    E & A.

  2. Wat een leuk verhaal over de MvM’s flessen. Het lijkt wel Agatha Christie, maar dan van Leeuwens’s detective.
    Ben dan ook meteen benieuwd of ze ook wat met de opbrengsten van MvM’s doen!!
    Succes volgende week met kleine Gerard! Ik heb er alle vertrouwen in.

  3. de tijd begint te dringen, het grote moment komt eraan…:-)
    succes met de bevalling en geniet ervan! (het is inderdaad uniek)
    groeten! Paul& Ana

Geef een reactie

